TVŮRCE FILMU JOHNNY MNEMONIC - ROBERT LONGO

Robert Longo 2

 narodil se v roce 1953 v Brooklynu - New York USA

Robert Longo 1
Robert Longo

Robert Longo se narodil v roce 1953 v Brooklynu, v New Yorku a vyrostl na Long Islandu. Od dětství byl fascinován médiemi: filmy, televizí, časopisy, a komiksy, které nadále ovlivňovaly jeho umění.

Longo začal studovat vysokou školu na University of North Texas, ve městě Denton, ale odešel ještě před získáním diplomu. Později studoval sochařství u Leonda Finke, který inicioval  jeho budoucí kariéru ve výtvarném umění. V roce 1972, Longo obdržel grant ke studiu na Accademia di Belle Arti v italské Florencii. Po návratu do New Yorku, se zapsal na Buffalo State College, kde získal diplom v roce 1975.

Na vysoké škole, Longo a jeho přátelé založili avantgardní uměleckou galerii v jejich budově, Essex Art Center, která byla původně provozována jako továrna na led,  a stala se galerií Hallwalls Contemporary Art Center. Při činnosti v galerii se, Longo setkal v New York City s mnoha místními umělci. Nakonec se přestěhoval do New Yorku kde se roku 1970připojit k podzemní umělecké scéně.

Ačkoliv vystudoval sochařství, kresba zůstala jeho oblíbenou formou sebevyjádření. Nicméně, sochařský vliv prostupuje jeho techniku kresby, s Longovy "portréty" mají výrazný ostrý styl, který vypadá  jako kresby tří-dimenzionální kvality. Longo používá grafit, jako hlínu, jejím modelováním vytváří obrazy, jako je svíjení, tančící postavy v jeho klíčové sérii "Lidé ve městě". Jedna kresba z této série byla použit jako obal alba k albu Glenn Branca "Ascension".

Prácí na témata moci a autority, Longo produkoval sérii zčernalých amerických vlajek ("Black Flags" 1989-1991), stejně jako přespříliš velké ruční zbraně ("Bodyhammers" 1993-1995). Od roku 1995 do roku 1996 pracoval na svém "Magello" projektu  366 kreseb (jednu denně), které tvoří archiv umělcova života a obklopujících kulturních obrazů.

"Magello" pokračoval cyklem "Kresby Freuda" 2002, které tyto přehodnotily slavné dokumentární snímky Edmunda Engelmana z bytu Sigmunda Freuda, z okamžiků jeho útěku před nacisty.

V roce 2002 a 2004 představil cyklem "Monsters", Bernini-esque ztvárnění impozantních lámání vln a ve"The Sickness of Reason", barokní ztvárnění výbuchů atomových bomb. "Monsters" byl zahrnut do  Whitney Bienále 2004.

Hlavních Longova retrospektivní výstava se uskutečnila v Los Angeles County Museum of Art v roce 1989 a v Museum of Contemporary Art, v Chicagu v roce 1990, jako putovní výstava cestovala po celém Japonsku v roce 1995, a docela nedávno výstavu shlédlo " Musée d ' Art Moderne Et D'Art Contemporain de Nice ve Francii v roce 2009 a Museum  Colecçao Berardo v Lisabonu v Portugalsko v roce 2010.

Chcete-li vytvořit díla, jako je Barbara a Ralph, Longo navrhuje projekty fotografií svých subjektů až ke studii odstraňující všechny detaily na pozadí. Poté, co zaznamená základní kontury, jeho dlouholetý ilustrátor, Diane Shea, pokračující v práci na obrázku asi týden, vyplňováním v detailech. Pak se Longo vrací zpět do kresby, aby pomocí grafitu a dřevěného uhlí, provedl všechny kosmetické práce.  Dále pokračuje v práci na kresbě, včetně početných úprav, až do dokončení asi o týden později.

Proces litografické práce je dostatečně zapojen. Asistenti studia dělají základní práce, a praxe, v klasickém umění, má dlouhou tradici.

V roce 1980, Longo režíroval několik videoklipů, včetně nové zakázky "bizarního milostného trojúhelníku", „Megadeth prodává mír“ a "Jeden drahoušek" od REM. Je zodpovědný za přední kryt Glenn Branca Nanebevstoupení při jeho výměně 1985.  Náhrady "album Tima, zatímco jeho práce inspirovala ostatní, například Circlesquareovy hudební tanečníky.

Také režíroval cyberpunkový film Johnny Mnemonic, s herci Keanu Reevesem, Dolph Lundgrenem a Takeshi Kitano, a krátký film s názvem Arena mozků. Během pozdních let 1980 a časných 1990 Longo uvedl řadu uměleckých divadelních představení, jako například "Mramorová mlha" a "Vraždění andělů", ve spoluprci s Stuart Argabrightem a kytaristou Chuck Hammerem.

Longoův průlomový seriál, "Lidé ve městě", čerpá svou sílu a inspiraci z fascinace s prací mnoha umělců v mnoha médiích, ale zejména z Hollywoodské stylizace násilí. Jeho postavy jsou zachyceny uprostřed pohybu, je třeba se ptát, zda tančí nebo umírají. Jejich stvoření a popularita má dospět k představě mžikového, namáhavého desetiletí 1980. Longo popisuje tyto předměty v této sérii jako "... odsouzení duší. Jsou to lidé, kteří stavěli budovy, které nakonec padají na ně."

Longo se dívá na svou práci jako na abstraktní symboly, "... spíš jako na japonský rukopis, či logo". Pracuje s asistenty na vytvoření jakési představy, a jako umělec  se zaměřuje  na sdělování svých představ spíše než na vytváření obrazu.

Redaktor New York Post se zeptal co jej nejvíce ovlivňovalo:  Filmy Sama Peckinpaha, moderní umělci jako je Vito Acconci, Sol LeWitt, Robert Smithson, Edward Hopper, a Egon Schiele, a další, či řecké a římské sochařství.

Longo narozený v Brooklynu v New Yorku, žije a pracuje na východním pobřeží. Vystavoval své provokativní kresby v New Yorku, Texasu, Miláně, Mnichově, Neapoli, Amsterodamu, Rotterdamu, Paříži a Tokiu, stejně jako mnoho jiných amerických galeriích.

Přeloženo ze stránek Artist's Gallery

Robert Longo

Robert Longo 1

Robert Longo 1

 
Robert Longo 2

Robert Longo 2

 
Robert Longo Artwork 2

Robert Longo Artwork 2

 
Robert Longo Artwork 5

Robert Longo Artwork 5

 
Robert Longo Artwork 4

Robert Longo Artwork 4

 
Robert Longo Artwork 3

Robert Longo Artwork 3

 
Robert Longo Artwork 1

Robert Longo Artwork 1

 
 
Vytvořeno 30.9.2012 20:43:54 - aktualizováno 30.9.2012 20:57:30 | přečteno 2408x | kino
load