Máme ve městě dost parkovacích míst?

Uvedeno ve Slavičínském zpravodaji č. 04/2008

Odpověď by mohla znít - zatím ano. Podle mého názoru je to snahou vedení města již od počátku devadesátých let, kdy začal nárůst počtu motorových vozidel, který stále, a snad ještě rychlejším tempem, pokračuje.

Město Slavičín zatím nezná parkovací problémy jiných měst. Motoristé jsou zde stále ušetřeni parkovacích automatů, tedy placeného parkování. K řadě nových ploch, zatím jako poslední, přibylo parkoviště před prodejnou Vlárka, v tomto sídlišti jistě velmi potřebné. Tíživou situaci v okolí pošty pomohl vyřešit Výzkumný ústav, který na svém pozemku zbudoval parkoviště pro své zaměstnance.

Na návrh dopravní komise bylo úpravou parkovací doby zamezeno stání ojetých vozidel, nabízených zde k prodeji, na parkovišti u kruhového objezdu. V letošním roce se snad dočkáme rekonstrukce ulice Luhačovská, kde vznikne menší odstavné parkoviště před Vašíčkovým.

Střed města však zůstává v tomto ohledu nejdůležitější. Výhledově se uvažuje o rozšíření stávajícího parkoviště u nemocnice, za prodejnou a pekárnou ORA. Před Radnicí, na místě Potravin U Pinďáků a po úpravě zastávky autobusů, vznikne snad už v příštím roce podle projektu kromě zeleně dalších 23 parkovacích míst.

Praktické, ale nevábné svým povrchem s výmoly, je parkoviště s malou tržnicí u Záložny. Voda a bláto je odtud vozidly vynášeno přes chodník až na hlavní komunikaci. Je však třeba dodat, že pozemek je soukromý, a tak město, přestože platí nájem, zde může provádět jen minimální úpravy.

Pokud chceme uchránit hlavní plochu Horního náměstí před vozidly, a to, doufám, chceme, je třeba hledat do budoucna další prostory. Podle mého názoru jednou z možností, jak získat dost velký prostor na parkování osobních automobilů, je překlenutí (přemostění) potoka Lukšínky před Poliklinikou, s využitím pozemku před Vojáčkovým, na úroveň nynější hlavní brány Prabosu. Světlost pro průtok by se nezmenšila a celkový vzhled centra města by se určitě proměnil k lepšímu.

Podle prvních ohlasů z vedení města a investičního odboru je to prý utopie z finančního hlediska. Přesto si myslím, že toto řešení je dobré, a že si to dříve nebo později automobilový provoz nebo rozvoj města vynutí.

Jiří Juřík, předseda dopravní komise

Vytvořeno 27.3.2008 13:09:35 | přečteno 2755x | Marie Rumplíková
load